Cílem semináře bylo ukázat učitelům, jak rozvíjet poznávací schopnosti dětí pomocí tvořivých činností, vlastní iniciativy, učit je vnímat proměnlivost barevného světa. Uchopit nástroj jako další poznání alternativních výtvarných technik a využít je ve výuce s žáky od předškolního až po starší školní věk. Získali všeobecný náhled do estetické výchovy a seznámili se s alternativními výtvarnými technikami v předškolním, mladším a starším školním věku. Součástí semináře byl i praktický workshop.
PhDr. Vlasta ŠEDÁ je speciální pedagog, dlouhodobá pracovnice při PPP Kadaň, autorka knihy: „Vliv alternativních výtvarných technik na rozvoj poznávacích schopností dětí.
Jiří Šedý je navzdory tomu, že se narodil s Downovým syndromem, úspěšným spisovatelem, malířem a také lektorem alternativních výtvarných technik. V roce 2002 získal za pomoc při výchově a vzdělávání dětí s mentálním postižením a za svou literární činnost Cenu Olgy Havlové, vydal několik knih a jeho výstavy sklízejí úspěch napříč republikou. Společně se svou matkou se snaží šířit osvětu ohledně své diagnózy a pomáhat podobně postiženým lidem a jejich rodinám.